psycholog, doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii, pedagog specjalny

Psycholog, doktor nauka społecznych w dziedzinie psychologii. Ukończyła studia magisterskie, a następnie doktoranckie w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończyła również studia licencjackie z pedagogiki specjalnej (specjalizacja Oligofrenopedagogika) na Uniwersytecie Pegagogicznym. Na studiach psychologicznych realizowała ścieżkę specjalizacyjną Psychologii Klinicznej Dziecka. Odbyła praktyki w Pracowni Psychologii Dziecka Instytutu Psychologii oraz w szkole dla dzieci i młodzieży z autyzmem. Odbyła dwuletni staż w OTE Kangur, a następnie prowadziła zajęcia stymulujące rozwój twórczości oraz zajęcia przygotowujące do pójścia do przedszkola dla dzieci 2,5 oraz 3-letnich. W ramach pracy doktorskiej prowadziła badania dotyczące związków między rozwojem poznawczym i społecznym dzieci. Brała udział w kilku projektach badawczych oraz prowadziła własny grant badawczy Funkcje zarządzające a tutoring rówieśniczy, finansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki. Pracuje również w Instytucie Psychologii UJ, prowadząc zajęcia dydaktyczne dla studentów w zakresie psychologii rozwoju dzieci i młodzieży, diagnozy psychologicznej oraz psychologii klinicznej dziecka.  Pracuje w projekcie badawczym realizowanym w Laboratorium Psychologii Rozwoju Małego dziecka.

Ważniejsze kursy i szkolenia

Trening Umiejętności Społecznych (Fundacja Pomoc Autyzm)

Stosowanie i interpretacja Skali inteligencji Stanford-Binet V (Pracownia Testów Psychologiczno-Pedagogicznych)

Neuropsychologiczna diagnoza dziecka (Pracownia Testów Psychologiczno-Pedagogicznych)

Szkolenie I stopnia w zakresie Integracji Sensorycznej "Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej" (Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej)

Stosowanie i interpretacja Dziecięcej Skali Rozwojowej DSR (Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego)

Warsztaty "Metody oceny poziomu rozwoju językowego dzieci" (Pracownia Badań nad Językiem Dziecka, Wydział Polonistyki UJ)

 

Publikacje:

Magdalena Kosno (2010) O powiązaniach funkcji zarządzających i dziecięcych teorii umysłu: wnioski z badań metodą mikrogenetyczną, Psychologia Rozwojowa, 15, 1, s.61-75

Krystian Barzykowski, Halina Grzymała-Moszczyńska, Daniel Dzida, Joanna Grzymała-Moszczyńska, Magdalena Kosno, (2013) Wybrane zagadnienia diagnozy psychologicznej w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności dzieci, Warszawa: Wyd.Ośrodek Rozwoju Edukacji. Książka dostępna on-line: http://www.ore.edu.pl

Maria Kielar-Turska, Magdalena Kosno (2013) Natura, mechanizmy neurofizjologiczne i zmiany rozwojowe funkcji zarządzających, Psychologia Rozwojowa, 18, 3, s.9-28

Magdalena Kosno, (2013) Kompetentny tutor. Znaczenie funkcji zarządzających dla przebiegu tutoringu rówieśniczego. Psychologia Rozwojowa, 18,3, s.95-110.